سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























عاشق دل شکسته...؟

 

 

 

آخر شب بود . دقیقا وقت خواب ... اس ام اس رسید که فردا صبح میایی تماشای اعدام ؟!!! من بین خواب و بیداری بودم و فکر کردم دارم خواب میبینم . صبح در مسیر رسیدن به اداره از صحنه اعدام گذشتم . آن همه پلیس و سرباز و جمعیت ، وجود آن همه داربست منو یاد پیام دیشب انداخت . پس خواب نبوده ... همه چیز تمام شده بود . یکهو چیزی ته دلم فرو ریخت . فکر به اینکه دو نفر جلوی چشم همه اعدام شدند ! فکر به خانواده هاشون ، فکر به حسی که لحظه بالا رفتن داشتند ، فکر به اونی که مسئول اعدام بوده ، فکر به مردمی که مشتاق و دوربین به دست مشغول فیلم گرفتن هستند و فکرای دیگه ایی که نا خود آگاه منو غمگین کرد . قاعدتا باید خوشحال بود . باید متشکر بود از کسانی که حافظ جان و ناموس و امنیت ما هستند اما ....

حالا شایعات زیاد است ... می پرسم اعدام به چه جرم ؟!!! به جرم تجاوز به پسری 17 ساله ... یا نه 6 ساله ... به جرم آدم ربایی ...

در این که این افراد باید مجازات می شدند تردیدی نیست ، چرا که عدم برخورد جدی با کسانی که موجب نا امنی میشوند خطرات بیشتری به دنبال خواهد داشت . اما به نظر من خانه از پای بست ویران است . من فکر میکنم در هیچ شرایطی هیچ بنده ایی نمیتواند و این حق را ندارد که جان بنده ی دیگری را بگیرد . من فکر میکنم نظریه صدور حکم اعدام اشتباه است چه اینکه تا خدایی هست و برای بنده هایش خدایی میکند ، بنده ی دیگری درجایگاه قاضی این حق را نداشته و ندارد . درست است که این افراد قطعاً و بلاشک مجرم هستند و قربانیانی مظلوم داشته اند ، اما باید دید چرا این اتفاق افتاده است . باید دید جامعه چه کوتاهی ها و کاستی هایی داشته است که چنین نتایجی برای این مردم در بر داشته است.

نقل است که روزی جوانی را به اتهام “خودارضایی” نزد حضرت علی علیه السلام آوردند ، امام دستور دادند برای تنبیه وی ، با ترکه ای چند ضربه بر دستان او بزنند و سپس از محل بیت المال ، هزینه ازدواج او را بپردازند تا دیگر نیازی به این کارها نداشته باشد.در واقع ، سیاست حکومتی امام علی علیه السلام ، صرفاً بر برخورد و تنبیه استوار نبود بلکه ناظر به رفع نیازهای مردم نیز بوده است .

واقعیت این است که بسیاری از بزهکارانی که مرتکب جرم و جرائم جنسی می شوند ، “نیازهای پاسخ داده نشده” دارند و این، وظیفه حکومت است که با کارآمدی ، اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم را مدیریت کند نه اینکه هر از چند گاهی چند نفر را به دار بکشد تا عبرتی شود برای دیگران . باید دید همین مردم ِ تماشاچی از دیدن این صحنه ها بیشتر لذت میبرند یا عبرت میگیرند ؟!!!

خدایا با این امتحان های دشوار، امـتـحـانـمـان نکن . خدایا تنهایمان نگذار ... ما از بی تو بودن میترسیم .


نوشته شده در چهارشنبه 91/11/11ساعت 9:34 صبح توسط سعید نظرات ( ) | |


آخرین مطالب
» دق…
مانند یک بهار …
پسرک تنهایک شبی مجنون نمازش را شکست...
جان تو...
دیگر زمین بوی زندگی نمی دهد
کسی را روزگاری دوست داشته ام
عشق
تنهایی درد دارد..
عشقی دگر نمانده..!
[عناوین آرشیوشده]

Design By : WeblogBartar.com